Ga naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Je kunt je nu aanmelden via onze website: Aanmelden Amigo auto. Tijdens het aanmeldproces vragen we je om je naam, adres en woonplaats, de rijbewijsgegevens en een incassomachtiging. Als deze zijn geverifieerd, dan kunnen we de auto uitlevering inplannen.

Op dit moment leveren wij de Toyota Yaris Hybrid. We zijn druk bezig om binnenkort meerdere modellen beschikbaar te maken als Amigo deelauto. Lees meer over de Amigo auto.

Ja, de ‘Owner’ is de hoofdhuurder van de Amigo deelauto. Hij of zij gaat met ons het contract aan, krijgt de auto uitgeleverd en zet hem voor de deur. Als hoofdhuurder ben je in charge – je bepaalt zelf wie er in de auto mogen rijden én wanneer. Geen gedoe met appen, mailen of bellen – alles is geregeld via de app.

Als je met Amigo een contract aangaat, dan is dat in principe een contract voor de periode van 3 jaar. Kies je voor maandelijks opzegbaar? Dan kun je na 12 maanden het contract maandelijks opzeggen. We rekenen hiervoor een kleine vergoeding per maand.

Nee, dit is niet aan de orde.

Je abonnement kan gewijzigd worden wanneer het contract afloopt.

Dit is mogelijk in de Amigo app of door contact op te nemen met de Amigo driversdesk.

Oei, dat is vervelend. We hebben een handige functionaliteit ingebouwd in de app. Door op het help-icoontje te klikken kun je aangeven dat er iets is. We gaan je dan snel helpen!

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. De meest voorkomende is dat wanneer je een gebouw uitloopt (dus bijvoorbeeld je huis of een kantoorpand) met WiFi, deze overschakelt op 4G/5G. De app moet op dat moment ook overschakelen en opnieuw verbinden. Dit gebeurt op de achtergrond en werkt wél, maar kan voor een beetje vertraging zorgen.

Geen zorgen! De auto is met bluetooth verbonden aan je telefoon voor het openen en sluiten. Wanneer je wegloopt van de auto, valt deze verbinding weg. De app blijft op de achtergrond open, en wanneer je deze weer probeert te gebruiken, wil deze verbinding maken met de bluetooth van de auto. Zoals dat met bijvoorbeeld koptelefoons ook gaat, lukt dit niet altijd in één keer. Onze tip: sluit de app even helemaal en open hem opnieuw. Werkt dit niet? Schakel dan je bluetooth even in en uit. Zo kan de app weer goed verbinden met de auto!

Zeker! Een reservering kan overal gestart worden, via de Amigo app. Dit hoeft dus niet direct naast de auto. Het is wel belangrijk dat je telefoon Wi-Fi of 4G/5G heeft. En let op! Zodra je de reservering start (als Member), gaat de tijd in.

Goed dat je mensen hebt gevonden om je Amigo auto mee te delen! Je kunt op twee manieren nieuwe mensen toevoegen aan jouw auto in de app. 1) In het groepsinformatiescherm door op de knop ‘Gebruiker toevoegen’ te klikken 2) Door in het boekingsscherm op het ‘plus’ icoontje te klikken.

Boetes zijn logischerwijs voor degene die de boete heeft gereden. Wij gaan na wie de auto heeft gereserveerd, op het moment dat de boete is veroorzaakt. Deze verrekenen we via een aparte factuur, mét administratiekosten.

Nee, er hoeft geen borg betaald te worden. We checken wel elke rijder zijn rijbewijs voordat er gereden wordt – als stukje zekerheid.

Tijdens het aanmeldproces vragen we je om een incassomachtiging. De gemaakte kosten in een maand worden bijgehouden door de app – en vervolgens automatisch bij het ingevulde rekeningnummer geincasseerd.

De factuur die sturen we elke maand naar je toe per e-mail. Mocht je een overzicht wensen van alle facturen, dan kun je contact met ons opnemen via facturatie@amigomobility.nl.

De vaste kosten van de auto zijn maandelijks. Je betaalt €450,- per maand. Daarnaast betaal je €0,25,- per KM voor de brandstof en de Amigo service. Members betalen per gereden uur €4,- aan jou, waardoor je eigen kosten verlaagd worden! Rekenhulp voor Owners: Reken hulp voor Owners

Wij streven ernaar om de factuur op de 10e van de maand te versturen. De facturatieperiode is van de 1e tot de laatste dag van de maand.

Nee, Amigo voorziet de auto niet met een parkeervergunning.

Wanneer er een noodgeval of pech onderweg ontstaat, dan zijn er een aantal stappen om te zetten. Allereerst zoek een veilige plek voor de auto en jezelf. Op de snelweg moet je bijvoorbeeld altijd achter de vangrail staan. Afhankelijk van de ernst, is het soms verstandig om contact op te nemen met 112 voor politie, ambulance of brandweer. Tot slot kun je ons 24/7 bereiken op het nummer 088 2100 100. Onze hulpdienst gaat dan aan de slag om een oplossing te vinden.

Er is geen maximum aantal kilometers dat gereden mag worden per jaar!

Je mag binnen Europa de auto gebruiken. Buiten Europa niet. Let op! De tankpas werkt alleen in Nederland.

Neem bij schade zo snel mogelijk contact op met de Amigo driversdesk. Dit is onze hulpdesk voor alles rondom de auto. Je neemt contact met ze op door in de app op het telefoon icoontje te klikken. Of bel direct naar 085-0485700.

De tankpas ligt in het armconsole van de auto. Zorg ervoor dat deze daar ook altijd weer teruggelegd wordt.

Het is handig om de pincode eenmalig aan het groepsoverzicht in de app toe te voegen. Zo heeft elke rijder deze altijd bij de hand!

Nee, de tankpas is alleen te gebruiken binnen Nederland. Wanneer je buiten nederland tankt is dit op eigen kosten.

De auto is voor deelgebruik verzekerd.

Het eigen risico is 300 euro.

Klopt! Dat is allemaal onderdeel van onze Amigo service. Zo kun je veilig en zonder zorgen de weg op.

Nee, met wie je de Amigo auto deelt, dat bepaal jij! Je kan gemakkelijk bekenden (members) uitnodigen via de app. Wanneer zij hun registratie voltooid hebben (waarbij ze onder andere hun rijbewijs in moeten sturen) kunnen ze in jouw groep stappen!

Absoluut! Met je partner, familie, vrienden, buren of andere bekenden. Alleen de mensen die jij vertrouwt.

Yes! Je kan gemakkelijk via de app een uitnodiging sturen naar bekenden. Nadat ze het aanmeldproces hebben doorlopen (waarbij ze onder andere hun rijbewijs in moeten sturen) kunnen ze in jouw groep stappen en gebruik maken van de auto. Als Owner ben jij in charge. Je kunt dus op elk moment mensen verwijderen uit de groep. Members kunnen dit ook zelf doen.

Daar hebben wij uiteraard over nagedacht! Via onze app kun je (herhalende) tijdssloten aangeven wanneer jouw bekenden gebruik mogen maken van de auto. Op deze manier hou je zelf de controle over wanneer je wel en niet beschikking hebt over de auto!